Comitè estratègic

El 1° Comitè estratègic del projecte LLL-TRANSVERSALIS es va reunir
el 3 de juliol 2018
a l'Universitat de Perpinyà

El Comitè estratègic del projecte Life Long Learning TRANSVERSALIS, format per socis de 9 centres d'Ensenyament superior, es va reunir el dimarts 3 de juliol de 2018 a l'Universitat de Perpinyà Via Domitia. L'objectiu d'aquest seminari fou el d'afermar les aliances i discutir sobre les orientacions en termes de formació permanent en l'espai transfronterer Espanya-França-Andorra.

La intervenció de l'Eurodiputat Jean ARTHUIS, autor de l'informe “Erasmus Pro - suprimir els obstacles de la mobilitat dels estudiants a Europa”, entregat el mes de Gener de 2018 a Muriel PENICAUD, Ministra de Treball a França, i el testimoni de Janosch NIEDEN, Director d'Eucor - el campus europe, estructurat en GECT des de 2016, basat a Estrasburg i que agrupa a 5 universitats en 3 països transfronterers França-Alemanya-Suïssa -, han permès enriquir els intercanvis.

El Comitè estratègic va poder determinar les orientacions següents:

• Creació d'un “Comitè transfronterer de la Formació al Llarg de la Vida" el qual facilitarà elements d'ajuda per la presa de desicions sobre les polítiques que s'han d'aplicar entorn de la Formació Continua (FTLV) en l'espai transfronterer.
  • Reforç de la mobilitat transfronterera i desenvolupament de la formació dual com a motor de cohesió territorial i de cooperació.
Consultar la Carta de les universitats per a l'aprenentatge al llarg de tota la vida

Consultar l'informe del primer Comitè Estratègic de LLL-Transversalis

2n Comitè Estratègic del projecte transfronterer LLL-TRANSVERSALIS en el Consell Regional d'Occitània a Tolosa el 9 d'octubre 2019

El 9 d'octubre passat, una assemblea integrada per representants institucionals francesos, espanyols i andorrans es va reunir al Consell Regional d'Occitània a Tolosa, per participar en el 2n Comitè Estratègic del projecte Interreg POCTEFA Life Long Learning TRANSVERSALIS. Es va posar en relleu la contribució del projecte a les estratègies europees i territorials —locals, regionals, nacionals. A Espanya, es parla de "formació dual", però actualment no hi ha cap legislació sobre aquesta qüestió en l'educació superior. Durant la trobada es van abordar totes les dificultats que planteja la mobilitat en l’aprenentatge transfronterer.

Mise à jour le 19 / de maig / 2020