L'orientació universitària i professional com a condició prèvia a la formació dual

En un context de voluntat nacional (Fr i Es) i transfronterera del desenvolupament de la formació dual i la descripció de formacions per competències, l'orientació resulta ser una etapa essencial de la construcció d'un programa de formació.

Aquesta acció té com a objectiu professionalitzar i assegurar l'eficàcia del sistema d'orientació per acompanyar la transformació de la nostra oferta professional (descripció de formacions per competències i desenvolupament de la formació dual).

Dirigit per la Universidad de Zaragoza

OrientaMap-FIND

Caminant cap a la xarxa transversalista

El consorci consolida la xarxa de serveis d'orientació universitària i per a l'ocupació. El resultat és un mapa interactiu de 70 serveis, la integració estructural de l'orientació des de les regions franceses, 12 cartes de col·laboració amb serveis d'orientació aragonesos i una cooperació directa amb els responsables de l'orientació dels projectes POCTEFA PyireneFP i Trampoline. Així mateix, s'ha reforçat la complicitat de les entitats polítiques regionals, incorporant al projecte 3 socis associats aragonesos i fidelitzant definitivament la governança universitària i les Agències de Qualitat espanyoles per a l'impuls d'experiències pilot en formació dual.

OrientaMap-LOGIC

Orientació universitària i per a l'ocupació: Taller de resultats ORIENTAMAP

LLL-TRANSVERSALIS es va reunir el 22 de març passat a la Universitat de Zaragoza amb els socis i els principals serveis d'orientació del territori aragonès (INAEM, IAJ, CEOE-ARAGÓN, CEPYME-ARAGÓN, FEUZ, UNIVERSA-UZ, CIU-UZ, OUAD-UZ, CIPAJ-Zaragoza, UGT-ARAGÓN, Cámara de Comercio de Zaragoza, ONCE-ARAGÓN, Departamento de Educación-DGA). En aquesta reunió es va presentar el Mapa Transfronterer de Serveis d'Orientació de LLL-TRANSVERSALIS (70 serveis), l'Informe ORIENTAMAP (descripció dels serveis) i la prospectiva de treball per al desenvolupament de les següents activitats. A més, LLL-TRANSVERSALIS i la Universitat de Zaragoza reforcen les sinergies en l'espai transfronterer mitjançant la construcció de formes de col·laboració amb altres dos projectes POCTEFA: PyireneFP i Trampoline.

OVERXALIS-OrientaNet1

LLL-TRANSVERSALIS al “Congrès Internacional d'orientació universitària” a Saragossa

Del 5 al 7 de septembre de 2018, LLL-TRANSVERSALIS va participar al Congrès Internacional d'orientació universitària organitzat per l'Universitat de Saragossa. Els membres del projecte van organitzsar una taula rodona sota el tema "Orientació com a transició envers al mercat laboral: noves realitats, nous reptes".

Els participants van destacar els canvis actuals i futurs del mercat laboral. Segons ells, les solucions radiquen en l'Educació, amb el desenvolupament de programes de mobilitat, de la formació en l'àmbit professional i de la Formació Contínua.

La formació dual a l’ensenyament superior a debat a l’Aragó

AA
El 6 de febrer del 2020 (Saragossa), l’ACPUA (Agència de Qualitat i Prospectiva Universitària d'Aragó), LLL-Transversalis, la Universidad de Zaragoza i la CEOE van posar en relleu el context actual d'oportunitat per impulsar iniciatives de formació dual a la universitat aragonesa. La interessant experiència de les iniciatives de formació dual de la Universidad del País Vasco va ser presentada per Eva Ferreira (UNIBASQ —Agència de Qualitat del Sistema Universitari Basc—) i va estimular un interessant debat per part dels agents socioeconòmics principals del territori aragonès i d’un sensibilitzat auditori, moderat per Antonio Serrano (ACPUA). Més informació: Butlletí Oficial de la Universitat de Saragossa, mitjans de comunicació autonòmics i ACPUA.

OVERXALIS-OrientaNet2

Seminari, l’orientació per al desenvolupament professional a l’ensenyament superior

El 2 de juny de 2021, es va dur a terme en el marc del programa Transversalis un seminari transfronterer sobre orientació professional. En aquest seminari, els participants d'ambdós costats de la frontera van exposar els seus punts de vista sobre aquesta qüestió, fent referència, en particular i a tall d’exemple, a l'orientació universitària, per a la inserció professional i les seves oportunitats transfrontereres. Trobareu aquí el programa i aquí la presentació de diapositives del seminari.

Mise à jour le 10 / de novembre / 2021