L'orientació universitària i professional com a condició prèvia a la formació dual

En un context de voluntat nacional (Fr i Es) i transfronterera del desenvolupament de la formació dual i la descripció de formacions per competències, l'orientació resulta ser una etapa essencial de la construcció d'un programa de formació.

Aquesta acció té com a objectiu professionalitzar i assegurar l'eficàcia del sistema d'orientació per acompanyar la transformació de la nostra oferta professional (descripció de formacions per competències i desenvolupament de la formació dual).

Dirigit per la Universidad de Zaragoza

LLL-TRANSVERSALIS
al “Congrès Internacional d'orientació universitària” a Saragossa

Del 5 al 7 de septembre de 2018, LLL-TRANSVERSALIS va participar al Congrès Internacional d'orientació universitària organitzat per l'Universitat de Saragossa. Els membres del projecte van organitzsar una taula rodona sota el tema "Orientació com a transició envers al mercat laboral: noves realitats, nous reptes".

Els participants van destacar els canvis actuals i futurs del mercat laboral. Segons ells, les solucions radiquen en l'Educació, amb el desenvolupament de programes de mobilitat, de la formació en l'àmbit professional i de la Formació Contínua.

OrientaMap

Orientació universitària i per a l'ocupació: Taller de resultats ORIENTAMAP

LLL-TRANSVERSALIS es va reunir el 22 de març passat a la Universitat de Zaragoza amb els socis i els principals serveis d'orientació del territori aragonès (INAEM, IAJ, CEOE-ARAGÓN, CEPYME-ARAGÓN, FEUZ, UNIVERSA-UZ, CIU-UZ, OUAD-UZ, CIPAJ-Zaragoza, UGT-ARAGÓN, Cámara de Comercio de Zaragoza, ONCE-ARAGÓN, Departamento de Educación-DGA). En aquesta reunió es va presentar el Mapa Transfronterer de Serveis d'Orientació de LLL-TRANSVERSALIS (70 serveis), l'Informe ORIENTAMAP (descripció dels serveis) i la prospectiva de treball per al desenvolupament de les següents activitats. A més, LLL-TRANSVERSALIS i la Universitat de Zaragoza reforcen les sinergies en l'espai transfronterer mitjançant la construcció de formes de col·laboració amb altres dos projectes POCTEFA: PyireneFP i Trampoline.

Caminant cap a la xarxa transversalista

El consorci consolida la xarxa de serveis d'orientació universitària i per a l'ocupació. El resultat és un mapa interactiu de 70 serveis, la integració estructural de l'orientació des de les regions franceses, 12 cartes de col·laboració amb serveis d'orientació aragonesos i una cooperació directa amb els responsables de l'orientació dels projectes POCTEFA PyireneFP i Trampoline. Així mateix, s'ha reforçat la complicitat de les entitats polítiques regionals, incorporant al projecte 3 socis associats aragonesos i fidelitzant definitivament la governança universitària i les Agències de Qualitat espanyoles per a l'impuls d'experiències pilot en formació dual.

Mise à jour le 10 / abril / 2020